19 במרץ 2009

כנס מולטי ידע 2009 - התכנית האמנותית

הכנס השנתי כלל תוכנית אמנותית מהנה ומגוונת שכללה מופע של אורה זיטנר בכל בוקר לפני החלוקה למושבים וגם כל ערב נחתם בתכנית אמנותית : הערב הראשון בשירי רבי יהודה הלוי בביצוע של אתי אנקרי, הערב השני בשיריו של ערן צור והערב השלישי בשיריו של נתן זך שהוקראו על ידי אלכס אנסקי בליווי מוסיקלי.
ביום הראשון של הכנס שרה אורה זיטנר משירי ביאליק : יש לי גן, לא ביום ולא בלילה, קומי צאי, הכניסיני תחת כנפך ועוד.
את ההופעה השניה שלה היא הקדישה לשירי לאה גולדברג : בארץ אהבתי, מכורה שלי, ערב מול הגלעד, שיבולת ירוקת העין, אהבתה של תרזה דימון וסליחות.
היום השלישי הוקדש לשירי אלתרמן: עוד חוזר הניגון, ירח, זמר מפוחית, צריך לצלצל פעמיים, לילה לילה, וסיימה במחרוזת שירי מולדת: שיר העמק, זמר הפלוגות, שיר בוקר, כחול ים המים.
גם בסיום של כל יום היתה תכנית אמנותית:
בערב הראשון אירח ד"ר אוריה כפיר את אתי אנקרי בשירי רבי יהודה הלוי. זו היתה הרצאה על רבי יהודה הלוי משולבת בקטעי שירה : ידידי שכחת, ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב, נפשי לבית אל.
בערב השני אירח פרופ' נסים קלדרון את ערן צור בשיריו. הוא התחיל בשיר ירושלים אהובתי של המשורר נעים עריידי וסיים בשיר של אתגר קרת שעדיין לא פורסם.
באחד משיריו ערב ב' כסלו הוא ציטט את אבן גבירול :
יום אסוני הוא יום ששוני ויום ששוני הוא יום אסוני






הכנס נחתם בתכנית אמנותית בשם כמה נהדרת היית - אלכס אנסקי קורא נתן זך, בליווי עיבודים מוזיקליים של שלומי פריג' ובהשתתפות אנסמבל מוזיקלי.

תגובה 1: