12 בדצמ׳ 2010

Library Express

ספריות מחוז וושינגטון, Washington County Library, ומחוז קארבר, Carver County Library, הכניסו לשימוש מערכת קיוסק (מערכת ממוחשבת לשירות עצמי) חדשנית הנקראת iLibrary שמייעלת את השירות למנויים על ידי הוספת מיקום נוסף שבו מנויי הספריה יכולים לאסוף פריטים מושאלים.
הרעיון להקים מבנה לספריה חדשה לא היה בר ביצוע בגלל חוסר תקציב אך היה צורך לפעול כדי לספק שירות לקוחות יעיל עבור המנויים שגרים רחוק מהסניפים הקיימים.
מנהלת ספריית מחוז וושינגטון, פטרישיה קונלי, אמרה שאפשר לראות אנשים עוצרים ליד ספרית אקספרס (שם מותג לקיוסק) כדי לאסוף את הספרים שהזמינו תוך כדי שאר הסידורים שלהם.

איסוף הספרים הוא תהליך מהיר שלוקח רק מספר דקות. המנוי יכול להשתמש במספר המנוי שלו ובכתובת E-mail כדי להזמין ספרים. כאשר הפריטים המוזמנים מוכנים המנוי מקבל הודעת דואר אלקטרוני שבה רשום היכן הוא צריך לאסוף אותם.
הוא מקליד את ארבע הספרות האחרונות של מספר המנוי שלו במקלדת קטנה ,שצמודה לתאים שבהם נשמרים הפריטים המוזמנים, ולאחר מכן נפתח הלוקר שבו נמצאים הפריטים שמחכים לו.

לספרית מחוז קארבר יש עמדת iLibrary בתוך Victoria Recreation Center ולספרית מחוז וושינגטון יש עמדה כזאת מחוץ ל Hugo City Hall .
שתי העמדות זמינות יותר שעות מאשר הספריות וזאת שנמצאת מחוץ ל City Hall נגישה 24 שעות, 7 ימים בשבוע כך שהפידבק מהמשתמשים היה חיובי.

Kiosks for Convenience - American Libraries Magazine





חטיף שתיה וספר : מכונה אוטומטית להשאלת ספרים - הארץ

4 תגובות:

  1. זה רעיון טוב.
    מזכיר את הוידיאומטים מבחינת הפשטות

    השבמחק
  2. זה רעיון מעולה !
    שאלה אם דבר כזה היה עובד פה ...

    השבמחק
  3. כדי שזה יעבוד צריך קודם לוודא שלמנויים יש דואר אלקטרוני ושיש להם אפשרות לבצע הזמנות ספרים דרך אתר האינטרנט של הספריה

    השבמחק
  4. בראש העין מכניסים לשימוש ספריה אוטומטית :

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1205519.html

    זו הספריה האוטומטית הראשונה בישראל.
    אני מניחה שאם תהיה לה הצלחה , יכניסו לשימוש מתקנים להשאלה עצמית גם בערים נוספות.

    השבמחק