22 באוק׳ 2014

חשיפה אורגנית בפייסבוק


מתוך המאמר - What Facebook's Organic Reach Decline Means For You

יש שתי דרכים להגיע לחשיפה בפייסבוק : חשיפה אורגנית ( Organic Reach) וחשיפה ממומנת ( Paid Reach).

חשיפה אורגנית היא כמות האנשים שנחשפו לפוסט שלא הופץ באמצעות קידום ממומן.
חשיפה ממומנת היא כמות האנשים שנחשפו לפוסט כתוצאה מקידום ממומן.

כל מי שיש לו עמוד עסקי שמע על ההתדרדרות החשיפה האורגנית או הרגיש אותה בעצמו.
צימצום החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים, משמעותה שהפוסטים שלהם נראים פחות בעמודי החדשות של האוהדים שלהם.
ירידה בחשיפה לפוסטים מביאה גם לצימצום הפעילות בפוסטים - פחות הקלקות, פחות לייקים, תגובות ושיתופים.

הסיבה לירידה בחשיפה האורגנית היא שפייסבוק מעוניין שהעמודים העסקיים ישלמו לא רק עבור חשיפה להשגת אוהדים לעמוד (Likes) אלא גם עבור התוכן שמופיע בעמודי החדשות (newsfeeds) של האוהדים.

פייסבוק טוענת שהירידה של החשיפה האורגנית נובעת מכך שקיימים עמודים רבים בפייסבוק וככל שיש יותר עמודים כך קשה יותר לתכנים שלהם להגיע לחשיפה בעמודי החדשות של האוהדים. התחרות בין העמודים גבוהה.
כדי להתמודד עם התחרות על חשיפה בעמודי החדשות, עמודים עסקיים צריכים לשלם עבור חשיפה בפני אוהדים פוטנציאלים (כאלה שעדיין לא עשו Like) ועבור חשיפת התכנים שלהם (פוסטים) בעמודי החדשות של האוהדים.

המאמר מציע להתמודד עם הירידה בחשיפה האורגנית בכמה דרכים :

אחת הדרכים היא עידוד פעילות בפוסטים. אינטראקציה בפוסטים מגדילה את החשיפה שלהם בעמודי חדשות.
דרך נוספת היא פרסום פוסטים עם תוכן רלוונטי לקהל מסויים.
פרסום פוסט לקהל יעד מוגדר יגדיל את האינטראקציה שלו - לייקים, תגובות ושיתופים, וכך יגדיל את הסיכויים לחשיפה אורגנית גבוהה יותר.

What Facebook's Organic Reach Decline Means for You - by Kimberly Caldwell, 14.8.14

המאמר פורסם באתר האינטרנט - Business 2 Community - קהילה עצמאית מקוונת לשיתוף בחדשות הקשורות למדיה חברתית , שיווק, מיתוג, יחסי ציבור ועוד.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה