בבוקר היום הראשון של הכנס בחרתי את המושב : עסקים כרגיל - העולם המסחרי והספריות 1, כי הוא כלל הרצאה על תוכנת אגרון, תוכנה לניהול ספריות, נושא שמעניין אותי מאוד.
לאכזבתי ההרצאה היתה קצרה מאוד וכללה מעט דוגמאות.
ההרצאה השנייה נקראה : על מידענות בעידן מהפכת הווב 2 , אך היא לא עסקה במידענות אלא על יישום של חברת humaney שמטרתו לקדם אתרים או סרטוני youtube באמצעות המלצות.
המרצה דיבר על הבעיה של הצפת מידע באינטרנט, שבים של מידע באינטרנט, חומר מקצועי מעניין לא תמיד זוכה לחשיפה ואנשים לא מגיעים אליו.
הוא נתן בתור דוגמה הרצאה של עופר ברגמן שהתקיימה בכנס מולטידע 2014 ועלתה ל- youtube.
ההרצאה למרות שעשויה לעניין אנשים שעוסקים בניהול ידע, הגיעה למעט מאוד חשיפות.
כעת בכתיבת שורות אלה - 38 חשיפות.
אני חושבת שהבעיה במקרה זה היא לא רק הצפת מידע, אלא שלא נעשה כל קידום לסרטון.
הכותרת של הסרטון לא כוללת מילות מפתח שאנשים עשויים לחפש.
הכותרת : מולטידע 2014 : כנס קהילת המידע השנתי ה- 32 - ד"ר עופר ברגמן , לא כוללת את מילת המפתח ניהול ידע, או ניהול ידע קבוצתי, שהוא הנושא של ההרצאה.
המשמעות של זה היא שאנשים שיחפשו את המונח ניהול ידע לא ימצאו את הסרטון בתוצאות החיפוש.
כשחיפשתי את המונח ניהול ידע בתיבת החיפוש של youtube לא מצאתי את הסרטון הזה בחמשת עמודי תוצאות החיפוש הראשונים.
בדקתי את מספר הצפיות בסרטונים וראיתי שהמספרים נעים בין כמה מאות עד פחות מ- 3000 צפיות.
מילת מפתח זו לא פופולרית בחיפושים ב- youtube.
גם מילות מפתח שמופיעות בהרצאה : שרותי ענן, Dropbox, Google Drive , שיתוף קבצים, וכו' לא מופיעות כמילות מפתח בכותרת הסרטון, וגם לא בתיאור הסרטון.
חיפוש המונח ניהול ידע קבוצתי הניב אותן תוצאות, אותם סרטונים.
חיפשתי את המונח Collaborative Knowledge Management ומצאתי סרטון שמדגים עריכה שיתופית של מאמר ב - Google Drive.
כותרת הסרטון כוללת מונחים שאנשים שמתעניינים בניהול ידע עשויים לחפש :
Knowledge Management, Google Drive, Collaborative Document Editing
הסרטון כולל גם תיאור בכתב של תוכנו והסברים כיצד ליצור מאמר ב- Google Drive וכיצד לעשות לו עריכה שיתופית.
שם הסרטון : Knowledge Management & Research Tools: Google Drive - Collaborative Document Editing
לסרטון זה יש 753 צפיות.
כדי לקדם סרטון וידאו יש לתת לו כותרת שכוללת מונחי חיפוש, ולהוסיף לו תוכן כתוב שכולל מילות מפתח שאנשים עשויים לחפש.
ישנן דרכים נוספות לקידום סרטון וידאו וניתן ללמוד עליהן בסרטון הבא :
How To Get More Views On YouTube
וגם בסרטון הזה:
How to Grow with 0 Views and 0 Subscribers
בסרטון זה מציינים גם את הצורך לשתף את הסרטון ברשתות החברתיות, להטמיע אותו במאמר בבלוג שלך, ולהגיב עליו בעצמך בכל מקום שהוא מופיע.
ההרצאה האחרונה במושב , היתה הרצאה של חברת אידאה : הספרייה בעידן המידע החדש - מרכז ספרותי, תרבותי, עדכני ומרכזי בחיי הקהילה.
אחד הנושאים שעלו בהרצאה היה מאפייני Web 2.0 בקטלוגים בספריות : מתן אפשרות לקוראים לייצר תוכן על ידי דירוג ספרים והמלצות עליהם.
היא הזכירה את ספריית ניו-יורק , שבקטלוג שלה ניתן להוסיף מידע לפריטים : תגובות, תיוג, המלצה על גיל, ומידע נוסף.
הפעילות הזאת מופיעה בעמוד הפריט בחלק הנקרא : Community Activity :
דוגמה : הכותר Rosie Project - יש לו 88 תגובות של קוראים, 2 תקצירים ו2 סרטוני וידאו שהקוראים הוסיפו לעמוד.
האפשרות לדרג ספרים ולהמליץ עליהם קיימת גם בקטלוגים של ספריות בארץ.
דוגמה להמלצה על ספר ודירוגו בקטלוג ספריות חיפה:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה