8 בנוב׳ 2009

נערה קוראת





אתמול קיטלגתי ספר חדש נשים קוראות בציור ובצילום, ספר שכולל מבחר יצירות אמנות שהנושא שלהן - נשים קוראות.
הספר כולל בעיקר ציורים, ואחד הציורים הוא נערה קוראת שמופיע גם בבלוג שלי בעמודת הרשימות.
הצייר הוא ז'אן-אונרה פרגונאר והתמונה נמצאת בגלריה הלאומית לאמנות, וושינגטון.

הסבר על התמונה מופיע בספר בעמ' 63 :
האשה הצעירה, הלבושה לפי צו האופנה של התקופה, אוחזת בספר וקוראת בו בחינניות, באותה קלילות שניתן לשער כי היתה מקרבת לפיה ספל תה: היא אוחזת בו בארבע אצבעות בלבד, כאשר הזרת מזדקרת בקלות. הקריאה מוצגת כפעולה קלה לביצוע , כמעט מרחפת.אין זכר לניסיון המייגע לעמוד על משמעותו הנסתרת של הכתוב.



תמונה נוספת שמצאה חן בעיני היא של מאדאם דה פומפדור :





את הפורטרט צייר Francois Boucher

פרטי הציור מופיעים בגלריית הפורטרטים באתר של מאדאם דה פומפדור.

הספר מאוד מרשים, אני ממליצה לעיין בו.

8 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. הי יונית,
    אני מתפעלת מהעיסוק המרתק שלך, לקטלג ולחקור אמנות - ממש מזון לנשמה...
    תודה על ההמלצות. אעביר לספרניות האמנות אצלינו.
    כ"כ אמליץ על הבלוג המעניין והחשוב שלך!
    תודה גם על הרשימה בצד שמאל.
    האם יש סיכוי לראות אותך בספרנו-ספירה 1?
    http://tiny.cc/R6iMt

    השבמחק
  3. תודה רבה.

    אני לא אוכל לבוא למפגש כי אני עובדת ביום שישי ואני גרה רחוק ממקום המפגש.

    השבמחק
  4. שני התירוצים אינם קבילים... :-(
    אם תמצאי מחליפה בעבודה, נעזור לך עם הסעה. מגיעים אל המפגש מהמרכז, מהמצפון ומהדרום, ממש מרחוק.
    אם תשני את דעתך, המייל שלי, בבלוג שלי.
    נשמח!!!

    השבמחק
  5. אני מגיבה כאן לאו דווקא לפוסט הזה.
    לא ראיתי מקום אחר להשאיר הודעה. אם זה מפריע אני מתנצלת מראש.
    רציתי לעדכן אותך שהוספתי אותך לרשימת הבלוגים של ספרנים מידענים בבלוג שלי. אם זה מפריע לך תודיעי לי ואוריד אותך מהרשימה.
    איפה את עובדת אם מותר לשאול? אולי כתבת את זה בבלוג אבל לא מצאתי.
    אני נהנית מהפוסטים שלך.

    השבמחק
  6. תודה על ההוספה. אני שמחה שאת נהנית לקרוא את מה שאני כותבת. בזמן האחרון אני עסוקה מאוד ולכן לא כתבתי משהו חדש.
    אני עובדת בספריה ציבורית בחיפה.

    השבמחק
  7. אשמח לדעת מי יצר את הציור של הידה הקוראת עם הכלב לידה.

    השבמחק
  8. שם התמונה : A Girl Reading Beside a Dog
    שם הצייר : Briton Riviere

    השבמחק