11 באוק׳ 2009

Web Gallery of Art

זהו מוזיאון וירטואלי ומאגר מידע של ציור ופיסול אירופאי מהמאה ה-12 ועד המאה ה-19. המאגר נוצר ב 1996 כאתר נושאי לאמנות הרנסנס אך הוא התרחב וכיום הוא כולל גם יצירות מימי הביניים, הברוק והרוקוקו ולאחרונה נוספו גם הניאוקלאסיזם והרומנטיסיזם.

לאוסף יש מאפיינים של מוזיאון וירטואלי : הוא כולל סיורים מודרכים שמטרתם להסביר את הקשר האמנותי וההיסטורי שבין היצירות והאומנים. האוסף הוא גם מאגר מידע שניתן לעשות בו חיפושים והוא כולל אוצר מונחים באמנות.המטרה של הגלריה הוירטואלית לאמנות היא לספק מקור מידע חופשי להיסטוריה של האמנות בעיקר לתלמידים ולמורים אך הוא יכול לשמש גם כמקור של הנאה וכתחליף לביקור במוזיאון רחוק.

ניתן לדלות מידע מהמאגר בכמה דרכים:

חיפוש במפתח האמנים - Artist Index

יצירת רשימת אמנים על ידי צימצום החיפוש לפי לאום, תקופה, שנים ועיסוק - Lists of Artists

שימוש במנוע חיפוש - Search Engine

לבחור סיור מהסיורים המודרכים - Guided Tours




כדי להגביר את ההנאה מהביקור במוזיאון הוירטואלי נוסף למאגר אוסף של מוסיקה קלאסית שממנו ניתן לבחור יצירה המתאימה לתמונה או לתקופה ההיסטורית שבה עוסקים ולהשמיע אותה ברקע.

גלריה נוספת שכדאי להכנס אליה היא הגלריה הלאומית - The National Gallery , גלריה בריטית שמכילה אוסף של ציור אירופאי מהמאה ה-13 ועד המאה ה-19. האוסף פתוח לכל ובחינם. יש אפשרות לצפות באופן חופשי ביותר מ 2300 יצירות אמנות באתר האינטרנט של הגלריה, לחפש יצירה במפתח אמנים, לחפש יצירה לפי תקופה, או לצפות ב 30 הלהיטים של אוסף המוזיאון שמוצגים באתר. לכל תמונה מצורף הסבר מפורט, עובדות חשובות - Key Facts וקישור לביוגרפיה של האומן.


תגובה 1: